close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הנדסת ביוטכנולוגיה – מסלול העתיד שלך

מערכת שורשא טבת, תשפ29/12/2019

תגיות:
ביוטכנולוגיה עוסקת בתאים החיים ובחומרים שהם מיצרים. חומרים שיכולים לשמש מגוון תעשיות כמו: גידולים חקלאיים או ייצור תרופות. בעיקרו של דבר, הביוטכנולוגיה עוסקת במרכיבי חומרי הגלם של החיים, על מנת להפיק מהם שימושים מקסימליים, שיוכלו לסייע לפתרון בעיות שונות בחברה. מדובר למעשה ענף מדעי שאינו מוגבל לתחום אחד בלבד, וכולל מגוון ענפים בתחומי המדע השונים המעניקים לכם הזדמנות נהדרת לחקור את גבולות המדע החדשים.

הביוטכנולוגיה עוסקת בסקטור התעשייתי ונותנת מענה לצרכים השונים, כגון:
style="padding-right: 30px;">- תעשיית המזון והמשקאות
- תעשיית הטקסטיל
- תעשיית התרופות והמוצרים הביולוגיים השונים
- ענף החקלאות
- ענף בעלי החיים
- תחום השימור הסביבתי

לימודי ביוטכנולוגיה – למה הם מושכים את הצעירים של היום?
צעירים רבים בשנים האחרונות מגלים עניין אדיר בלימודי הנדסת ביוטכנולוגיה, לא רק בשל השילוב המרתק בין שני התחומים – הנדסה וביוטכנולוגיה, אלא גם בגלל אפשרויות היישום הטכני והמנהלי האפשרי במגוון עצום של נושאים. למעשה, מסלולי הלימוד בתחום פותחים אינספור אפשרויות בפני הסטודנטים המחפשים קריירה יציבה ומאתגרת לחייהם, זאת משום שהביוטכנולוגיה, יחד עם תחומי המשנה המלווים אותה, מוצאת את מקומה השימושי באפשרויות יישום רבות בענפי תעשייה רבים, הנובעים ומתפתחים ממנה.

איך נראית קריירה בתחום הנדסת הביוטכנולוגיה?
כשחושבים על קריירה בביוטכנולוגיה, מיד מדמיינים מדען בחלוק לבן במעבדה, המפתח תרופות שמטרתן לשפר את איכות החיים. יחד עם זאת, הביוטכנולוגיה מציעה מגוון רחב של הזדמנויות לקריירה מאתגרת ומעניינת, המתמקדת במשרות במעבדה ומחוצה לה, כגון:
- מחקר ופיתוח
- ייצור או בקרת איכות
- מכירות או שיווק
- שירותי אבטחה לענפים תעשייתיים כמו:
- תעשיית המזון והמשקאות
- תעשיית הטקסטיל
- תעשיית המוצרים הביולוגיים
- תעשיית התרופות

שפע של הזדמנויות לקריירה מרתקת
בפני בוגרי הנדסת ביוטכנולוגיה עומדות שפע של הזדמנויות לקריירה מעולה בתום הלימודים לתואר ראשון או לתואר שני. תוכלו להתחיל בקריירה יוקרתית בתחום התרופות, טכנולוגיית המזון או מדעי הסביבה; לעבוד במחקר רפואי, בתחום בריאות הציבור, בחקר מחלות, בחקר משפטי ובניהול זיהומים; או לעשות הסבה לקריירה רפואית, להפוך למורים בתחום, או לבחור בתקשורת, כקריירה מועדפת.

ומה בעתיד?
ביוטכנולוגיה והיישומים המדעיים הם העתיד של העולם. מכיוון שמדובר בתחום בין תחומי, לימודים אלה משלבים בין טכנולוגיות הנדסיות למדעים ביולוגיים, במטרה להשפיע ולשלוט על אורגניזמים חיים ומערכות ביולוגיות, ולסייע לתכנון מוצרים שיוכלו לקדם את הרפואה, הבריאות, ענף התרופות, המזון או הסביבה. לפי התחזיות, תחום הביוטכנולוגיה יהפוך לאחד מתחומי המדע היישומי החשובים ביותר של המאה הנוכחית ומסיבה זו בלבד, נראה כי לימודי הנדסת ביוטכנולוגיה הם מסלול הלימודים המושלם גם עבורך.


הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה